UMNO Dan PAS pemimpin panggil untuk diperhalusi Perpaduan Agenda

Baru-baru ini ada rancangan yang mahu mempernyatukan UMNO dan PAS jadi mereka telah dipertemukan.Laporannya dibawah:

Ketua Ulama PAS, Datuk Mahfodz Mohamed hari ini melahirkan harapan bahawa tawaran itu dibuat oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak untuk memupuk hubungan rapat dengan PAS adalah selaras dengan prinsip-prinsip Islam. 

Bagaimanapun, beliau berkata untuk mencapai kejayaan, perkara itu perlu diperhalusi lagi melalui perbincangan berterusan antara kedua-dua pihak, demi kepentingan umat Islam di negara ini. 

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas ucapan Najib pada Seminar Serantau Alumni Al-Azhar di sini hari ini. 

Terdahulu, Najib semasa merasmikan seminar tiga hari, mengingatkan para hadirin bahawa umat Islam perlu menjadikannya sebahagian daripada iman mereka untuk mewujudkan satu ikatan persaudaraan dan tidak mewujudkan perpecahan di kalangan umat. 

Pada Perhimpunan Agung UMNO yang baru berakhir, Najib, yang juga Presiden UMNO, ditawarkan untuk memupuk hubungan rapat dengan PAS untuk membina negara bersama-sama, mengikut ajaran Islam sebenar. 

Sementara itu, Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Senator Datuk Dr Ashraf Wajdi Dusuki berkata sudah tiba untuk UMNO dan PAS untuk bersatu dalam memperjuangkan sebab-sebab agama, kaum dan negara. 

"Umat Islam yang jatuh selain dalam perpecahan. Sudah sampai masanya kita duduk bersama dan mengetepikan perbezaan dan pendirian kami yang tidak memberi manfaat kepada rakyat," katanya. 

Sambung bacaan anda.

0 Response to "UMNO Dan PAS pemimpin panggil untuk diperhalusi Perpaduan Agenda"

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...