Negara memerlukan rakyat yang bersatu untuk mencapai status negara maju kata menteri

Untuk menjadi status negara maju rakyat perlu bersatu dalam mengahadapi segala cabaran demi mencapai status negeri maju.

Beliau berkata usaha kerajaan dalam membangunkan negara ke arah matlamat itu hanya akan berlaku melalui perpaduan negara.
"Perpaduan dan keharmonian adalah tonggak kepada kejayaan sesebuah negara. Sebarang percubaan di luar untuk menyemai rasa tidak percaya di kalangan masyarakat berbilang kaum, hanya kemudian dicegah, "katanya ketika melancarkan hari kedua ke-11 perayaan Gaya Krismas bertemakan" Perpaduan Malam "di sini malam tadi.
Acara itu dianjurkan oleh Majlis Gereja Sabah (SCS) dan Dewan Bandaraya Kota Kinabalu.
Kurup memberi amaran mengenai bahaya sentimen dan isu-isu sensitif yang dibangkitkan oleh pihak tertentu dan individu untuk mewujudkan perpecahan di kalangan rakyat untuk agenda mereka sendiri.
"Saya ingin mengingatkan semua pihak supaya tidak mudah terpengaruh dengan maklumat disebarkan melalui Internet. Menggunakan media sosial secara positif dan bijak. Kerajaan akan terus bekerja bersama-sama dengan orang-orang dalam memastikan Malaysia kekal sebagai sebuah negara yang bersatu padu, "katanya.

Please continue your reading TheRakyatPost

0 Response to "Negara memerlukan rakyat yang bersatu untuk mencapai status negara maju kata menteri"

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...