Ali Tinju panggilan untuk memboikot Kota Raya untuk mengajar peniaga berkenaan

Satu bantahan yang dirancang di luar pusat membeli-belah di tengah-tengah Kuala Lumpur tidak menjadi kenyataan tetapi Ali, juga dikenali sebagai Ali Tinju berkata, beliau berharap bahawa apabila berita seruannya untuk boikot tersebar di media sosial, orang akan mengajar peniaga pelajaran berkenaan kepada pengguna.
"Saya berharap pelanggan dari semua kaum akan memboikot Kota Raya. Kami akan bersatu di WhatsApp dan media sosial dalam menyeru boikot ini. Mereka perlu diajar untuk menghormati pengguna, "Ali Tinju kepada pemberita di luar kompleks membeli-belah petang ini.
Awal hari ini, beliau dipanggil untuk bantahan di luar pusat membeli-belah lebih satu kejadian di mana seorang pelanggan telah didakwa telah dikurung di dalam bilik dengan peruncit di kompleks kerana enggan membeli telefon bimbit selepas membuat siasatan.
Ali berkata, pelanggan adalah Melayu dan bahawa peniaga telah cuba untuk menipu orang itu.
Beliau memberitahu The Malaysian Insider awal hari ini ketika ditanya mengenai bantahan bahawa demonstrasi itu tidak bermaksud untuk menjadi perkauman tetapi untuk menunjukkan bahawa tidak ada pedagang mempunyai hak untuk mengunci pelanggan.
Ini berikutan laporan berita oleh Utusan Online pada hari Rabu bahawa pelanggan telah dikurung di dalam sebuah bilik di kompleks membeli-belah selama empat jam selepas merosot untuk membeli empat telefon bimbit di kedai.
Menurut laporan itu, pelanggan enggan kerana peruncit telah menaikkan harga untuk semua empat telefon berbanding dengan apa yang pada mulanya dipersetujui. - MalaysiaInsider

0 Response to "Ali Tinju panggilan untuk memboikot Kota Raya untuk mengajar peniaga berkenaan "

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...