Harga Barang Naik faktor luaran, Bukan Salah Kerajaan - Najib

Beliau Berkata Harga Barangan dan Perkhidmatan Meningkat berikutan PENDAPATAN Negara Yang berkurangan Akibat Kejatuhan Harga minyak Serta Penilaian ringgit Yang menjunam.
Tambahnya, Nilai ringgit jatuh kerana Pelabur Menjual mata wang ITU Untuk melabur di Negara yang Tidak terkesan DENGAN Kejatuhan harga harga minyak.
"Jika Dilihat, trend ringgit Kita bersukacita selari DENGAN trend harga harga minyak," kata Najib Dalam Pesanan Yang diberikan di Laman blog rasminya, Hari Ini.
"Namun, ada juga pihak Yang cuba mengelirukan Masyarakat tentang Punca Sebenar kenaikan Harga Barang dan Kejatuhan ringgit.
"Acha cuba menyalahkan Kerajaan Semata-mata, walhal Kerajaan Sedang Berusaha gigih Mencari jalan Bagi mengawal Harga Barang Yang Naik Akibat faktor luaran."
Najib mengambil Contoh SESETENGAH diskaun khas Pengangkutan Awam Yang diumumkan Putrajaya baru-baru ini kepada
Mengulas lanjut Mengenai bagaimana saya Kejatuhan harga harga minyak menyumbang Kepada kenaikan Harga Barang, Najib Berkata, Kerajaan Tidak mampu memperkenalkan Subsidi kerana PENDAPATAN Negara sudah berkurangan.
"Analoginya, sekiranya Kita SEBAGAI Seorang Individu diturunkan Atau dikurangkan pendapatannya, Maka terbataslah kebolehan dan kemampuan Kita Untuk berbelanja.
"Samalah DENGAN Kerajaan, Terhingga Dalam kebolehan Serta kemampuan apabila PENDAPATAN Negara berkurangan," kata Najib Sambil menambah Kejatuhan Nilai ringgit menyebabkan Harga Barangan import naik.
Tetapi beliau Memberikan jaminan Putrajaya Sedang mengkaji SESETENGAH Langkah Untuk meringankan Penderitaan rakyat.
"SAYA amatlah Memahami ISU Terhadap Kos Sara Hidup rakyat.
"Ingin SAYA nyatakan Kerajaan Sentiasa Berusaha Sedaya Upaya Mencari jalan Bagi meringankan Beban rakyat," kata Najib. - MalaysiaInsider

0 Response to "Harga Barang Naik faktor luaran, Bukan Salah Kerajaan - Najib "

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...