Stok meningkat di hadapan Kadar keputusan FED

Ini artikel yang dibawakan dari WSJ tentang kadar keputusan FED.Saham global meneruskan kenaikan Rabu menjelang Rizab Persekutuan AS keputusan yang mungkin untuk meningkatkan pinjaman jangka pendek kos buat kali pertama dalam tempoh hampir satu dekad.
Pasaran niaga hadapan menunjuk kepada keuntungan pembukaan 0.5% untuk S & P 500. Perubahan dalam niaga hadapan saham tidak semestinya menggambarkan pasaran bergerak selepas sesi pembukaan.The Stoxx Europe 600 meningkat 0.7% pada pertengahan sesi selepas rali 2.9% pada hari Selasa, kenaikan terbesar dalam tempoh lebih daripada dua bulan.
Saham di Asia juga maju, menangkap dengan perhimpunan hari sebelumnya dalam saham tenaga yang dihantar Wall Street untuk menutup yang lebih tinggi.
Fed akan mengeluarkan pernyataan dasarnya pada 02:00 Timur, yang akan diikuti oleh pengerusi Janet Yellen sidang akhbar 's bermula pada jam 2:30 petang Bank pusat dijangka mengundi untuk menaikkan kadar faedah penanda aras oleh mata peratus suku tahun, menandakan berakhirnya era kadar faedah sifar.
"Tahun keseluruhan telah dikuasai oleh apa Fed akan dilakukan dan apa yang kenaikan kadar kelihatan seperti," kata Sanjiv Shah, ketua pegawai pelaburan di Sun Global Investments.
"Takut adalah bahawa Fed mula mengetatkan dasar seperti pertumbuhan [global] melambatkan," katanya, menunjuk kepada kejatuhan baru-baru ini dalam harga komoditi dan tekanan ke atas pasaran baru muncul.
Saham telah tidak menentu pada hari-hari yang membawa kepada pengumuman Fed. Kejatuhan mendadak harga minyak telah dibelasah saham tenaga, manakala selloff dalam bon kualiti US juga telah memberi kesan kepada pasaran.
US harga minyak mentah jatuh 1.1% kepada $ 36,95 setong selepas pemimpin kongres pada Selasa bersetuju untuk mengangkat larangan 40 tahun ke atas eksport minyak.Minyak mentah Brent jatuh 2% Rabu pada $ 37,96 setong.
Pelabur menerima data yakin dengan pasaran perumahan Rabu. Perumahan AS mula meningkat 10.5% pada November daripada sebulan lebih awal kepada kadar tahunan pelarasan musim 1.173 juta, kata Jabatan Perdagangan.
Pegawai-pegawai Fed memutuskan untuk tidak menaikkan kadar pada bulan September selepas pasaran selloff meluas yang telah dicetuskan oleh kebimbangan terhadap kesan kelembapan ekonomi di China. Tetapi kebanyakan pelabur percaya Fed tidak akan terhalang daripada bergerak kali ini, walaupun wobbles baru-baru ini.
Jika ia melambatkan peningkatan kadar sekali lagi, "kredibiliti Fed akan pergi ke dalam longkang," kata Andrea Cuturi, Ketua Pegawai Pelaburan pengurus aset Anthilia Capital.Encik Cuturi kata bank pusat itu perlu memberi fokus kepada pertumbuhan ekonomi domestik dan pasaran buruh, yang katanya adalah cukup kuat untuk menyokong kenaikan kadar.
Manakala kadar faedah ultralow telah meluas meningkatkan pasaran ekuiti pada tahun-tahun kebelakangan ini, peserta pasaran percaya kenaikan kadar akan memberikan isyarat meyakinkan mengenai kekuatan ekonomi Amerika Syarikat. Kenyataan itu Fed dan sidang akhbar Cik Yellen akan menawarkan petunjuk lanjut kepada penilaian bank ekonomi dan perjalanan dasar monetari pada 2016.
Keuntungan dalam saham Eropah yang diketuai oleh sektor minyak dan gas tepung Rabu, walaupun harga minyak jatuh. Saham minyak dan gas Eropah meningkat 1%, tetapi tetap turun 10% pada bulan ini.
Di Asia, Purata Saham Nikkei Jepun meningkat 2.6%, S & P / ASX 200 Australia ditambah 2.4%, Indeks Komposit Shanghai China meningkat 0.2%.Dalam mata wang, euro tidak banyak berubah berbanding dolar pada $ 1,0929. Data yang dikeluarkan pada awal hari ini menunjukkan ekonomi zon euro perlahan sedikit pada bulan Disember, ditambat balik oleh serangan ganas di Paris, menurut kaji selidik pengurus pembelian. Sementara itu, kadar tahunan blok mata wang itu inflasi pada bulan November telah dinaikkan kepada 0.2% daripada 0.1%, menurut Eurostat.
Dolar tidak berubah berbanding yen pada 121,87 ¥.
Sumber : WSJ
Dalam bisnes

Kredit Wsj

0 Response to "Stok meningkat di hadapan Kadar keputusan FED"

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...