Selangor berkembang pesat semasa saya - bekas MB Mat Taib berkata selepas teguran diraja

Ini jawab bekas MB Selangor selepas teguran Diraja.Artikel yang diambil dari TheMalayMailOnline.

Bekas Menteri Besar Selangor juga mendakwa kredit untuk menjadikan ibu negeri Shah Alam menjadi "model Bandar" moden untuk orang Melayu, sambil menambah bahawa sumbangan beliau telah dihargai oleh pemerintah sebelum Almarhum Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah, bapa kepada semasa Sultan Sharafuddin Idris Shah.
"Saya telah mencadangkan bahawa Shah Alam dan Bangi menjadi bandar-bandar model di mana orang Melayu boleh hidup dan terlibat dalam semua jenis aktiviti gaya hidup di dunia moden. Saya gembira dengan apa yang telah dicapai setakat ini.
"Sebahagian daripada ini dicapai maka saya berharap para pemimpin semasa dan akan datang akan terus ini," katanya dalam satu kenyataan yang dihantar kepada Malay Mail Online 'kakak penerbitan ProjekMMO.
Muhammad, juga dikenali dengan nama Mat Taib, berkata bahawa belia Melayu moden kini berkembang maju di Shah Alam, dan dengan kini lebih 70 peratus penduduk bumiputera Melayu, yang sama di Bangi.
Beliau berkata, sasaran mewujudkan masyarakat perindustrian dan perdagangan Bumiputera telah berjaya dilaksanakan di Shah Alam dan merupakan antara negeri pertama yang akan diberikan status negara maju telah dicapai pada tahun 2005.
"Saya boleh pergi pada dan pada menulis tentang kemajuan di Selangor sejak saya mengambil alih jawatan menteri besar pada tahun 1986. Tetapi sudah tentu ia dilakukan bersama-sama dengan semua rakan-rakan yang berdedikasi dalam kakitangan kerajaan dan pemimpin-pemimpin politik dan penyokong," kata beliau sambil menambah bahawa perkhidmatan awam di negeri ini adalah antara yang tertinggi di Malaysia itu.
Muhammad berkata, beliau sering berhadapan sultan ketika itu untuk membincangkan perkara dan menjalankan apa-apa arahan yang diperintahkan oleh raja-raja dan apa-apa isu-isu telah diselesaikan.
Sultan Sharafuddin, dalam temu bual dengan broadsheet Melayu Mingguan Malaysia, Ahad lalu, mengkritik beberapa tindakan Muhammad, termasuk mewujudkan menteri timbalan menteri besar, memanggil ia "kesilapan terbesar dalam sejarah Selangor" yang berkhidmat tiada tujuan selain daripada untuk menjatuhkan menteri yang sedia ada besar.
Baginda memerintah juga berkata Muhammad telah mengumpulkan harta semasa dalam kuasa dalam Umno sebelum membuat bertukar kepada PAS, sehingga keadaan menjadi huru-hara dalam parti pembangkang Islam yang mendorong beliau untuk melompat ke PKR.
Sumber : TheMalayMailOnline

Credit article:

TheMalayMailOnline

0 Response to "Selangor berkembang pesat semasa saya - bekas MB Mat Taib berkata selepas teguran diraja"

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...